×MENU Biostat

Wskaźnik NPS - zastosowanie w biznesie

Popularny wskaźnik NPS (z ang. Net Promoter Score) jest miarą lojalności klienta, dzięki której przedsiębiorca otrzymuje informacje dotyczące prawdopodobieństwa, że klient poleci produkt lub usługę swojemu znajomemu. Znajduje on szerokie zastosowanie w biznesie. Miarę tę otrzymuje się w prosty sposób – obliczając różnicę pomiędzy liczbą krytyków produktów i usług od liczby ich promotorów.
 

Wskaźnik NPS = % Promotorów % Krytyków

 

Wykorzystanie danych dotyczących opinii klientów na temat oferowanych produktów oraz jakości usług można stosować na wielu płaszczyznach działalności firmy. Wskaźnik NPS umożliwia modyfikację aktualnych planów marketingowych, wyznaczanie nowych standardów w obsłudze klienta, a także tworzenie i rozwijanie nowych produktów. W jaki sposób? Kluczem do sukcesu jest cykliczność prowadzonych badań opinii wśród klientów.
 
 
Przełożenie na zyski
Badania lojalności klientów, przeprowadzane regularnie, pozwolą na budowanie zaufania wśród klientów. Sprawdzanie opinii o produktach i usługach umożliwia spojrzeć na markę oczami klienta – zadowolonego, obojętnego lub niezadowolonego z oferty.

Dane uzyskane z badań wykorzystujących wskaźnik NPS, posłużą do:
  • Zrozumienia potrzeb obecnego klienta i pozyskanie nowego,
  • Stałego monitoringu opinii,
  • Poprawy jakości obsługi posprzedażowej,
  • Zwiększenia lojalności klienta,
  • Rozwoju i wprowadzenia nowych produktów na rynek,
  • Stworzenia marki przyjaznej klientowi.
 
 
Badania opinii online
Dzięki rozwojowej branży badawczej, uzyskanie informacji dotyczących opinii klientów nie jest dziś skomplikowaną procedurą. Zaawansowana, a jednocześnie prosta w obsłudze aplikacja SurvGO™ daje możliwość przeprowadzenia badań klientów z zastosowaniem wskaźnika NPS.
 
Przez intuicyjną aplikację można w szybki sposób:
  • stworzyć ankietę (przy pomocy kreatora) kwestionariusza badań lub skorzystać z gotowego szablonu;
  • dobrać odpowiednią próbę badawczą oraz rozesłać do respondentów ankiety (przez zaproszenie e-mail, SMS-em, umieszczając link do badania na portalu społecznościowym);
  • kontrolować aktualny stan przeprowadzanych badań – realizację próby, wyniki i statystyki;
  • w razie potrzeby - modyfikować kwestionariusz ankiety w trakcie trwania badania.
 
Badania opinii online to doskonałe wsparcie dla działań marketingowych, PR-owych oraz personalnych w przedsiębiorstwie. 
 
Szybki rozwój, wejście na bardziej zaawansowany poziom relacji z klientem i dotarcie do nowych nabywców jest dziś możliwe dzięki aplikacji SurvGo™ stworzonej przez specjalistów marki BioStat®.
badania rynkuwskaźnik NPSbadania NPSNPSbadanie satysfakcji klientówprogram do ankietyzacjiprogram do badań ankietowychaplikacja do badania satysfakcji klientówprogram do ankietbadanie ankietoweaplikacja do badania opinii klientów

Zaufali nam:

KONTAKT

shape

Biuro Handlowe - Warszawa
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Monika Jaremków

dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. Badań
tel:(+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl