×MENU Biostat

Badania NPS

NPS - Net promoter score. Wskaźnik. Badania lojalności Klienta.

Poradnik.

Wszystko, co musisz wiedzieć i jak to usprawnić Istnieje wiele sposobów mierzenia satysfakcji klienta.

W rzeczywistości, możesz już używać kilku prostych wskaźników do monitorowania zadowolenia swoich klientów. Te wskaźniki mogą pomóc Ci zapewnić, że Twoja marka konsekwentnie dostarcza wspaniałych wrażeń.

Jeśli jednak szukasz łatwego sposobu pomiaru ogólnego nastroju, te wskaźniki mogą być nieco skomplikowane, naeży sięgnąć po wskaźnik NPS

Długotrwałe, dogłębne badania mogą z pewnością dać cenny wgląd, jeśli jesteś gotów poświęcić czas na przeczesywanie odpowiedzi i identyfikowanie wzorców.

Jeśli jednak szukasz prostego wskaźnika zadowolenia klientów z marki, uzyskanie prostej odpowiedzi z tego typu zestawów danych może być trudne.

W takim przypadku jednym z najlepszych wskaźników do wykorzystania jest Net Promoter Score lub NPS.

Co to jest Net Promoter Score?

Jeśli nie znasz NPS, jest to jedna z najprostszych miar satysfakcji klienta - a także jedna z najpopularniejszych.

Wykorzystuje indeks od -100 do 100, w oparciu o pytanie "Jak prawdopodobne jest polecenie tej firmy?

W badaniu NPS klienci odpowiadają liczbą w skali od 0 do 10.

Ale te liczby nie są używane tylko do tworzenia średniej.

Zamiast tego, respondenci są dzieleni na 3 grupy na podstawie udzielonych odpowiedzi.

- Klienci, którzy odpowiedzą 6 lub mniej, to "krytycy".

- Klienci, którzy odpowiadają 7 lub 8 są "pasywni".

- Klienci, którzy odpowiadają 9 lub 10 są "promotorami".

Następnie wykorzystujesz te informacje do oceny ogólnych nastrojów, w zależności od tego, jak prawdopodobne jest, że Twoi klienci polecą Twoją firmę swoim rówieśnikom.

Ale znowu, ta liczba nie jest średnią. W rzeczywistości, "pasywni" klienci, którzy oceniają Twoją firmę na 7 lub 8 nie są nawet wliczani do Twojego wyniku.

Mając to na uwadze, należy koniecznie odpowiedzieć na pytanie, które często pojawia się w tej metryce: czy NPS jest wartością procentową?

A odpowiedź brzmi: nie.

Skala NPS waha się od -100 do 100.

Więc kiedy obliczasz i oceniasz swój wynik, pamiętaj, że cokolwiek powyżej 0 oznacza, że Twoja firma ma więcej promotorów niż krytyków - i że nie powinieneś porównywać tego do wskaźników, które są mierzone przy użyciu standardowych wartości procentowych.

Jak obliczyć NPS?

Jak ustaliliśmy, NPS nie jest tylko procentem. Ale w tym momencie pewnie zastanawiasz się, "Jaka jest formuła?". Na szczęście jest to prosta formuła.

Możesz obliczyć NPS swojej firmy odejmując swój procent krytyków od procentu promotorów.

Bierni respondenci nie mają więc wpływu na Twój wynik.

Tak więc, na przykład, powiedzmy, że badasz 100 swoich klientów. W wynikach dowiesz się, że 15 z nich oceniło Twoją firmę 0-6, 25 oceniło ją 7 lub 8, a pozostałe 60 dało Ci 9 lub 10. Ponieważ wielkość próby w tym przykładzie wynosi 100, każda grupa reprezentuje pewien procent. Aby obliczyć wynik, należy odjąć 15 od 60 i otrzymać NPS 45.

Nawet dla tych z nas, którzy nie są fanami matematyki, jest to proste obliczenie. Bardziej wymagającą częścią obliczania NPS jest wtedy często zbieranie danych. Jeśli nie posiadasz procesu badania swoich klientów, stworzenie go może zająć trochę czasu.

Ale proces nie musi być skomplikowany. Możesz zbierać potrzebne dane za pomocą ankiet e-mailowych lub integrując narzędzia ankietowe z Twoją stroną internetową i platformą obsługi klienta.

Co to jest dobry NPS?

Jeśli masz nadzieję wykorzystać tę metrykę jako wzorzec wydajności, możesz się zastanawiać, czym jest "dobry" NPS. Według raportu CustomerGauge's 2016 NPS Benchmarks, średnia NPS wynosi 44.

To powiedziawszy, należy zauważyć, że jest on różny w zależności od branży.

 

Na przykład w handlu detalicznym średnia wynosi 56. W przypadku telekomunikacji liczba ta spada do 27.

Oczywiście, nie oznacza to, że jeśli jesteś w branży z niską średnią, powinieneś zadowolić się niskim wynikiem.

Mimo to, liczby te mogą być pomocne w ustaleniu, gdzie znajduje się Twoja firma w stosunku do konkurencji - i dając Ci jasny wzorzec odniesienia do pracy, jeśli obecnie jesteś poniżej średniej w swojej branży.

 

Jak korzystać z wyników NPS w celu poprawy obsługi klienta? NPS jest niezwykle popularnym wskaźnikiem i badaniem służącą do pomiaru satysfakcji klienta.

Ale jeśli chodzi o to, sam wynik nie musi koniecznie pomóc w poprawie jakości obsługi klientów. To dlatego, że podstawowe pytanie NPS jest proste. Wymaga ono jedynie od klientów podania liczby w zakresie od 0 do 10.

I podczas gdy to mówi Ci, czy są zadowoleni, nie mówi Ci dlaczego.

Więc jeśli chcesz uzyskać większą wartość z ankiet NPS, możesz rozważyć dodanie kolejnego opcjonalnego pytania w celu zebrania dodatkowych informacji.

Najprostszym sposobem, aby to zrobić, jest zadawanie pytań z powodu ich wyniku, najlepiej w formie otwartego pytania o napisanie tekstu. To powie Ci, co Twoi promotorzy kochają w Twojej marce, jak również czego nie lubią Twoi krytycy. I to może dać niezwykle cenny wgląd w Twoją firmę.

Po pierwsze, będziesz chciał zapewnić, że wszyscy Twoi klienci doświadczają pozytywnych aspektów Twojej firmy, które doprowadziły promotorów do uzyskania wysokiego wyniku.

Następnie możesz wykorzystać informacje zwrotne od krytyków, aby zająć się wszelkimi problemami, które zaszkodziły ich postrzeganiu Twojej marki - i zapobiec powstawaniu problemów dla innych klientów w przyszłości.

 

Jak zrobić badanie NPS samodzielnie? Sięgnij po sprawdzone rozwiązania SurvGo. Prosta aplikacja pozwoli ci na szybką konfigurację własnego adania.

Więcej na witrynie producenta: SurvGo

Badaj NPS w SurvGOTM
Wyniki i statystyki dostępne
w czasie rzeczywistym
Zautomatyzowane raporty
badawcze
Gotowe szablony badań
(w tym wskaźniki NPS)
Filtrowanie wyników i przegląd
odpowiedzi
Moduł analizy próby
i logiki pytań
Podgląd kwestionariusza
i edycja w trakcie badania
NPs,wskaźnik NPSbadania NPSbadania opinii klienta

Zaufali nam:

KONTAKT

shape

Biuro Handlowe - Warszawa
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Monika Jaremków

dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. Badań
tel:(+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl