Ankiety mogą posłużyć do testowania koncepcji produktu
Ankiety mogą posłużyć do testowania koncepcji produktu
Każdy produkt, czy każda usługa, z której korzystamy z pewnością musiała przejść wiele testów, aby spełnić oczekiwania konsumentów. Każdy etap rozwoju produktu może wpłynąć na sukces, bądź porażkę Twojej firmy, dlatego warto w każdej chwili korzystać z ankiet.
Testowanie koncepcji jest kluczowe
Testowanie koncepcji to proces testowania pomysłów z docelowymi konsumentami w trakcie cyklu życia produktu. Opiera się on na założeniu, że dzięki zbieraniu informacji zwrotnych od konsumentów i wprowadzaniu na ich podstawie niezbędnych zmian lub ulepszeń, Twój produkt ma większe szanse na dobre przyjęcie, gdy w końcu zostanie wprowadzony na rynek. Ankiety produktowe są jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego celu, ponieważ pozwalają na szybkie dotarcie, zaangażowanie, zebranie i ocenę opinii odbiorców na każdym etapie cyklu rozwoju produktu. Istnieje wiele powodów, dla których informacja zwrotna z testów koncepcyjnych jest tak cenna.
Wzmocnij swój argument do uruchomienia koncepcji
Praca w zespołach na różnych koncepcjach, może być wyzwaniem, aby przekonać innych kolegów do uruchomienia z jednego z pomysłów, nawet jeśli masz silne przeczucie, że będzie to sukces. Wspaniałą rzeczą w testowaniu koncepcji jest to, że może ono pozwolić Ci na zapoznanie się z Twoimi pomysłami z szerszą publicznością, co może pomóc zweryfikować, czy Twoje przeczucie było słuszne, czy nie.
Proces zbierania informacji zwrotnych
Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z testów koncepcyjnych w całym cyklu rozwoju produktu, warto jasno określić proces zbierania informacji zwrotnych poprzez ankiety. Aby Ci w tym pomóc, poniżej znajduje się kilka wskazówek dotyczących najlepszych praktyk:
- Zacznij od szerokiej grupy docelowej - kiedy wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę, możesz mieć przeczucie co do tego, kto według Ciebie jest idealną grupą odbiorców, ale nie możesz być tego pewien, dopóki nie zaczniesz zbierać i analizować informacji zwrotnych poprzez ankiety. Zazwyczaj proces ten może ujawnić kilka niespodzianek, jeśli chodzi o atrakcyjność produktu i to, jakie jego aspekty podobają się różnym grupom, nie podobają się im lub chciałyby je ulepszyć, co może wpłynąć na sposób, w jaki będziemy działać dalej i na jakich grupach odbiorców ostatecznie się skupimy. Dlatego lepiej jest zacząć od szerszej grupy odbiorców, ponieważ pozwoli to na zebranie w pierwszej kolejności istotnych informacji zwrotnych. Następnie można dopracować swoją koncepcję, mając na uwadze węższą grupę odbiorców, którzy według nas będą najbardziej skłonni kupić nasz produkt.
- Rozważ skorzystanie z usług panelu konsumenckiego - w porównaniu do wielu bardziej tradycyjnych metod badania rynku opartych na grupach fokusowych, zakup odpowiedzi zwrotnych od żywej publiczności konsumenckiej jest o wiele bardziej opłacalny. Dzięki możliwości dostosowania widowni w oparciu o konkretną wielkość próby i kryteria docelowe, panele konsumenckie mogą szybko dostarczyć odpowiedzi, których potrzebujesz, oszczędzając Twój czas i pieniądze, ponieważ płacisz tylko za to, czego potrzebujesz. Przykładem panelu konsumenckiego jest panel Badanie-Opinii.pl, na którym paneliści wypełniają badania z dużym zaangażowaniem. Możemy być pewni, że wśród nich z pewnością znajdziemy osoby, które będą odpowiadały naszym kryteriom demograficznym.
- Nie przestawaj testować – testowanie koncepcji w całym czasie rozwoju produktu z pewnością wpłynie na maksymalizacje atrakcyjności. Jeśli zdecydujesz się wprowadzić produkt na rynek koniecznie skorzystaj z ankiety, aby poznać opinie i preferencje konsumentów.