×MENU Biostat

6 najczęstszych błędów przy opracowywaniu market research

6 najczęstszych błędów przy opracowywaniu market research

Market research to potężne narzędzie dla przedsiębiorstw, w prostej linii służące do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Jego efektywność uzależniona jest jednak od tego, w jaki sposób badanie zostanie przygotowane. Jakich błędów warto się w tym procesie wystrzegać?

 

Błąd 1: Zbyt duży budżet

Duży budżet na market research wcale nie oznacza, że firma uzyska miarodajne wyniki. Kluczowy jest bowiem przede wszystkim dostęp do dużej bazy odpowiednio sprofilowanych panelistów gotowych do wypełnienia testów i udzielenia odpowiedzi na zadane pytania. Taką bazą dysponuje platforma Badanie Opinii, dzięki której budżet na market research może być nawet kilkukrotnie mniejszy, aniżeli przy korzystaniu z konkurencyjnych rozwiązań.

 

Błąd 2: Niewiedza o tym, czego dokładnie się szuka

Wykonywanie market research jeśli nie wie się, czego dokładnie szukać, to zazwyczaj strata pieniędzy. Istotne jest więc przede wszystkim wskazanie celu badania i na tej podstawie opracowywanie dokładnych pytań pozwalających na uzyskanie użytecznych informacji.

 

Błąd 3: Pośpiech

Odpowiedzi na market research można uzyskać w zaledwie dobę. Zdecydowanie więcej czasu trzeba poświęcić jednak na samo przygotowanie badania, o czym niestety zapominają osoby, które na fali możliwości tego narzędzia, chcą jak najszybciej wykorzystać jego potencjał. Jest to duży błąd, gdyż dopiero dogłębna analiza celu dla którego wykonuje się market research oraz sposobu, w jaki uzyska się te informacje, gwarantują najlepsze wyniki.

 

Błąd 4: Badanie nieodpowiedniej grupy osób

Kolejnym błędem przy wykonywaniu market research jest zadawanie pytań nieodpowiedniej grupie osób, która często wcale nie jest bezpośrednią klientelą firmy. Na szczęście korzystając z platformy Badanie Opinii można tego uniknąć, gdyż przy opracowywaniu ankiety można dokładnie wybrać, do kogo chce się ją skierować.

 

Błąd 5: Zadawanie właściwych pytań

Dobre pytanie to za mało, musi być ono bowiem zadane w odpowiedni sposób. Ankietowany musi mieć także możliwość udzielenia pełnej, wyczerpującej odpowiedzi, w czym pomagają m.in. listy wyboru oraz możliwość wybrania kilku opcji spośród dostępnych wariantów.

 

Błąd 6: Ignorowanie wyników market research

Wyniki market research to gama bardzo użytecznych dla firmy danych, o ile zostanie ona prawidłowo wykorzystana. Niestety wiele przedsiębiorstw nie wyciąga z tego typu analiz odpowiednich wniosków i nie przekłada ich na rzeczywiste działania. Jest to oczywiście marnowanie zasobów, do czego zniechęcają sami twórcy platformy Badanie Opinii. Dlatego też przedstawiają oni wyniki w formie, która jest łatwa do zinterpretowania i do praktycznego wykorzystania.

Jak doskonale widać przy decydowaniu się na market research można popełnić kilka błędów. Jeśli jednak używa się do tego celu dobrze przygotowanej platformy i korzysta z pomocy tworzących ją ekspertów, ma się pewność uniknięcia takich pomyłek.

Zaufali nam:

KONTAKT

shape

Biuro Handlowe - Warszawa
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Monika Jaremków

dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. Badań
tel:(+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl