×MENU Biostat

Szczęśliwy klient sposobem na sukces

 

Jakość, wydajność, serwis i niezawodność to terminy, które często są słyszane, gdy rozmawiamy o poziomie zadowolenia klienta. Firmy, cechujące się inteligentnym i nowoczesnym zarządzaniem są świadome, że utrzymanie klienta to nie lada sztuka. Dowiedziono, że firmy czy organizacje odnoszące sukcesy na rynku dostrzegają, że zatrzymanie i zbudowanie bazy lojalnych klientów jest bardziej opłacalne niż poszukiwanie nowych. Warto więc postawić na klienta, który już obdarzył nas pewnym zaufaniem i zatrzymać go przy sobie poprzez ciągłe badanie jego opinii i poziomu zadowolenia z oferowanych usług. W ostatnim czasie stało się ono istotnym narzędziem zwiększania szczęścia i lojalności klientów.

 

Dlaczego badanie satysfakcji klienta jest tak ważne?

 

Nawet najbardziej lojalni klienci mogą zostawić nas w mgnieniu oka. Lojalności klientów, jak mówią, nie można kupić, trzeba ją zdobyć. Co ważne, zdobycie jej nie należy do rzeczy najprostszych. Jeśli klienci nie są zadowoleni z Twojej obsługi lub nie otrzymują oczekiwanej odpowiedzi - tracisz ich. Ponadto pozostając w martwym punkcie, a mianowicie nie rozwijając swoich usług lub nie wprowadzając unowocześnionych produktów również zniechęcasz klientów do wybrania właśnie Twojej marki. Należy pamiętać, że klienci mają ogromne pole wyboru, a twoja strata to czyjś zysk. Doskonałym sposobem na zatrzymanie klientów jest upewnienie się, że wszelkie problemy wykazywane w badaniu satysfakcji klientów jest natychmiast rozwiązywane.

Wykonywanie regularnych badań dotyczących poziomu satysfakcji klientów pomaga odróżnić Twoją markę od innych. Jako klient, jeśli mierzysz się z kupnem telewizora początkowo spędzasz godziny przed komputerem by zanotować funkcje, które chcesz mieć w telewizorze, później wykonujesz rozeznanie rynku po czym finalnie podejmujesz decyzję, że chcesz kupić telewizor marki X. Następnie odwiedzasz swojego przyjaciela dzieląc się z nim swoją decyzją odnośnie wyboru, po czym przyjaciel poleca ci markę A podpierając to mocnym argumentem, że sam korzysta z produktów tejże marki, jak i z jej obsługi i jest bardzo zadowolony. Jak myślisz, produkt, której marki bardziej do Ciebie przemówi? Który wybierzesz? Odpowiedź wydaje się być oczywista. Pamiętaj więc, że zadowolenie klienta jest czynnikiem różnicującym, który pomaga Twojej marce stać wysoko w

Pozytywne budowanie marki można osiągnąć dzięki doskonałej obsłudze klienta.

Nigdy nie należy wątpić w znaczenie satysfakcji klienta. Odgrywa ważną rolę podczas planowania strategii marketingowej organizacji, szczególnie jeśli chodzi o branding. Na dzień dzisiejszy większość firm przeszło na technologię cyfrową, niezależnie od wieku, gdyż jest najefektywniejszym sposobem komunikacji. Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w działaniach związanych z brandingiem. Niezadowolony klient może wyrazić swój pogląd na medium dostępnym dla milionów ludzi. Jedna negatywna recenzja lub informacja zwrotna może spowodować nieodwracalne uszkodzenie marki. Dlatego bardzo ważne jest, aby organizacja w sposób regularny odpowiadała na komentarze klientów, a także uwzględniała i poszukiwała źródło problemu, tak by zapobiec mu w przyszłości. Referencje klientów to świetna forma promocji jaką można pokazać na swojej stronie internetowej lub mediach

Szczęśliwy klient to powracający klient. Zadowoleni i lojalni klienci nie tylko przekazują pozytywną wiadomość, ale także wracają do marki, którą lubią, pomimo wielu oferowanych im opcji, a ponadto są w pewien sposób marketerami, którzy przekazują opinie dalej. Zadowolenie klienta przekłada się na poziom przychodów organizacji. Szczęśliwi klienci rzadziej zwraca się do rywalizującej

Warto pomyśleć o zwiększeniu wygody swoich klientów. Gdy firmy zdają sobie sprawę ze znaczenia satysfakcji klienta, dbają o to, aby każdy nieszczęśliwy klient był traktowany indywidualnie, a jego problem by niezwłocznie był rozwiązany. Istnieje ogrom strategii biznesowych, które docelowo są pomocne w  przekształceniu niezadowolonego klienta w szczęśliwego. Oferowanie kuponów lub zniżek jest natychmiastowym środkiem zaradczym w celu naprawienia szkód. Ale jeśli firmy naprawdę dbają o swoich klientów, będą regularnie wdrażać ankietę zadowolenia klientów. Dla ceniącej się organizacji powinno stać się to codziennym nawykiem.

 

Zadowoleni klienci to ciągły wzrost przychodów, a również zadowoleni pracownicy, którzy spełniają się w swojej pracy. Ponadto cele przedsiębiorstwa zostają osiągnięte. Zadowolony klient jest atutem każdej firmy. W mądrych słowach Simona Sinka: "Ludzie nie kupują tego, co robisz, kupują powód, dlaczego to robisz".

Zaufali nam:

KONTAKT

shape

Biuro Handlowe - Warszawa
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Monika Kurpanik

dr Monika Kurpanik
Dyrektor ds. Badań
tel:(+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl

`